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FAQs

WHO SHOULD PAY FOR MY TRAINING?

According the Occupational Health and Safety Act of New Brunswick, section 9(2)(c) "...every employer shall provide such information, instruction, training and supervision as are necessary to ensure an employee's safety". If you are not currently employed but wish to take some of our training you may do so at your own expense.

WHAT HAPPENS IF I LOST MY "SAFETY PASSPORT"?

If you lose your NBFISA "Safety Passport" with all your certificates: don't worry! Simply call us or have your employer call us and after a few security questions are answered we'll mail you a new "passport" complete with all your certificates free of charge. (Up to 2 free complete replacements per trainee).

HOW DO I KNOW IF I AM A MEMBER?

If you pay into NAICS code 321111 (used to be SIC 2512), then you are already a member.

HOW MUCH DOES IT COST TO BECOME AN ASSOCIATE MEMBER?

The cost of becoming an associate member varies for each company. Contact us for more information.

WHERE DO I FIND INFORMATION ON WORKPLACE HEALTH AND SAFETY REQUIREMENTS IN NEW BRUNSWICK?

The best place to find information on current health and safety information in New Brunswick is the provincial Acts & Regulations. The Occupational Health and Safety Act is a "who's who" of workplace safety and details the responsibilities each party. There are also several Regulations that detail workplace safety specifics, the most commonly referred to is General Regulation 91-191. Within this document you can find specifics you need to work safe and in compliance. It is important to note that the Act and Regulations outline minimum requirements and that many companies often adopt policies and procedures that exceed these requirements. When this happens these are then considered the legal requirement.


For more information, visit: worksafenb.ca/policy-and-legal/legal/acts-and-regulations

IS THERE A CHARGE IF I CANCEL A COURSE?

If you cancel a course more than 2 business days before it was scheduled to take place than there will be no charge. However, cancel within 2 days you will be charged for 12 people at your rate.

HOW DO I BECOME AN ASSOCIATE MEMBER?

You can become an associate member by completing the Associate Member Form and faxing it to: 506-836-7336

IF I AM NOT A MEMBER, CAN I STILL TAKE ONE OF YOUR COURSES?

Yes! Anyone can take our courses; simply contact us to make arrangements.

QUI DEVRAIT PAYER POUR MA FORMATION ?

Selon la loi sur l’Hygiène et la Sécurité au Travail du Nouveau-Brunswick, section 9(2)(c"...chaque employeur doit fournir de telles informations, instructions, formations et supervision que nécessaire pour assurer la sécurité d’un employé.’’ Si vous n’êtes pas présentement à l’emploi mais souhaiter faire des formations, vous pouvez le faire à vos propres frais.

QU’ARRIVE-T-IL SI J’AI ÉGARÉ MON ‘’PASSEPORT EN SÉCURITÉ’’ ?

Si vous égarez votre ‘’Passeport en sécurité’’ de ASFNB incluant tous vos certificats, ne vous inquiétez pas !  Appelez-nous ou demandez à votre employeur de le faire et après quelques questions de sécurité, nous vous posterons votre nouveau ‘’passeport’’ complet avec tous vos certificats, et ce, gratuitement.  (Maximum de 2 remplacements complets par personne).

COMMENT SAVOIR SI JE SUIS MEMBRE ?

Si vous payez vos cotisations SCIAN code 321111 (anciennement SIC 2512), vous êtes membre.

QUELS SONT LES COÛTS POUR DEVENIR MEMBRE-ASSOCIÉ ?

Le coût pour devenir membre-associé varie selon la compagnie.  Veuillez nous contacter pour de plus amples informations.

OÙ PUIS-JE TROUVER DE L’INFORMATION SUR LES EXIGENCES EN MATIÈRE DE SANTÉ ET DE SÉCURITÉ AU TRAVAIL AU NOUVEAU-BRUNSWICK ?

Le meilleur endroit pour trouver de l’information en matière de santé et de sécurité au travail au Nouveau-Brunswick est à travers les lois et la règlementation.  La loi sur l’Hygiène et la Sécurité au Travail du Nouveau-Brunswick détient les détails en matière de sécurité au travail ainsi que les responsabilités de chaque partie.  Il y a aussi plusieurs règlements qui détaillent les spécifications sur la sécurité au travail, et celui le plus communément référencé est le Règlement Général 91-191. Dans ce document vous trouverez les spécifications nécessaires pour travailler en toute sécurité et conformité.  Il est important de noter que la Loi et les Règlements soulignent les exigences minimum requises et que plusieurs compagnies adoptent souvent des politiques et procédures qui excèdent ces exigences.  Lorsque c’est le cas, ces exigences sont considérées comme étant les requis légaux.   

Pour de plus amples informations, cliquez https://www.travailsecuritairenb.ca/politiques-et-lois/lois/lois-et-r%C3%A8glements/

EST-CE QU’IL A DES FRAIS SI J’ANNULE UNE FORMATION ?

Si vous annulez une formation plus de 2 journées ouvrables avant la date prévue, il n’y aura aucun frais.  Par contre, si vous annulez après ce délai de 2 jours ouvrables, vous serez facturé pour les 10/12 participants au taux prévu ou à un taux fixe, dépendamment de la formation.

COMMENT DEVENIR MEMBRE-ASSOCIÉ ?

Vous pouvez devenir membre-associé en complétant le formulaire de demande pour membre associé et l’envoyer par télécopieur au : (506) 836-7336.

SI JE NE SUIS PAS MEMBRE, EST-CE QUE JE PEUX FAIRE UNE FORMATION ?

Oui !  N’importe qui peut faire des formations, veuillez nous contacter pour réservations.

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